måndag 18 maj 2009

New Hair Clinic - Hårtransplantation

NHC är Sveriges äldsta klinik för hårtransplantationer med verksamhet från 1992 och lång samlad erfarenhet av hårtransplantationer.

Opererande läkare: Xianon Du & Zgenwu Sun
Metod: Strip & Fue
Startade: 1992
Ort: Lund
Antal anställda: 5
Omsättning: 15 miljoner (3-400 operationer om året)

Världsstjärnor vallfärdar till svensk hårklinik i Lund!
Bruce Willis?, Magnus Carlsson och Ace of Base-stjärnan Jonas Berggren.
Hollywoodhjältar och andra kändisar vallfärdar till New Hair Clinic i Lund för att råda bot på sin flintskallighet.
- Vi har många kända patienter, men vi håller också stenhårt på sekretessen, säger klinikens vd Eva Sjörin.

De båda schlagerstjärnorna Magnus Carlsson och Andreas Lundstedt i Alcazar har båda berättat om att de fått hårtransplantationer på New Hair Clinic i Lund. För ett tiotal år sedan kom skådespelaren Bruce Willis under stort hemlighetsmakeri till Lund för att få tillbaka håret på hjässan. ( är inte han fortfarande flintskallig)
Kliniken har funnits i 13 år. Sedan 2000 drivs den av Eva Sjörin och hennes stab av transplantationskirurger och assistenter.

Går på en dag
- Vi utför runt 400 hårtransplantationer om året. De flesta patienter är män, men vi har även 10-12 procent kvinnor, säger medicinskt ansvarige läkaren Mats Ingers.
Kliniken använder sig av två metoder: strip-metoden och fue-metoden.
- Båda metoderna ger en varaktig hårväxt, säger Mats Ingers.
En större transplantation med strip-metoden kostar 44 000 kronor. För en fue-transplantation får man betala det dubbla.
- En strip-transplantation kan vi göra på en dag, men med fue-metoden tar transplantationen 2-3 dagar, säger Eva Sjörin.

5 kommentarer:

  1. Tack så mycket för inlägget. Jag funderar på att gå på till Mats Ingers.

    Jag är en 26 årig tjej som börjar tappa mycket hår på sistone. Det är nog ärftligt för min mamma började också tappa hår i min ålder. Vill ta tag i det så fort som möjligt för jag skulle nog inte klara av ett liv utan hår på huvudet…

    Hittade en bra sida som skriver allt om hårtransplantationer, den är mycket hjälpsam om du också vill veta mer... www.plastikoperationer.net/haartransplantation-haaravfall

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara råda dig till att hålla dig så långt borta från NHC som möjligt. Mitt liv är i princip förstört. Det går inte en timme utan att jag tänker på mitt "hår" och hur jävla illa det ser ut.

    Jag ville slippa nazilooken men det här blev tusen gånger värre. Går inte utan mössa. Ny är du förvisso tjej och har andra förutstättningar men jag skulle råda dig att hå till bra plastikkirurger för hjälp.

    Daniel S

    SvaraRadera
  3. Det kan hända mycket oftently att även de gamla och registrerade kliniker gör sitt yttersta för att fånga ny patient av håravfall och brådska i Makin pengar ledde till deras misslyckade avslutad hårtransplantation. Att det som händer just för dig Daniel, men till skillnad från detta är akacia medicinsk det bästa svaret för kundtillfredsställelse för hårtransplantation

    SvaraRadera
  4. Detta är verkligen mycket informativ information för mig som jag började förlora mitt hår när jag var 21 år. Jag letade efter den äldsta klinik där jag kan gå för hårtransplantation kirurgi. Jag uppskattar verkligen din sort aktien och det kommer definitivt att hjälpa mig ut ur mitt huvudproblem.
    Hårtransplantation

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde prp på Akacia Medical, där fick jag veta att dom gör mest hårtransplantationer i Sverige. Prp funkade bra och gav mig tjockare hår!

    www.akaciamedical.com

    SvaraRadera